„Caci am primit de la Domnul ce v-am invatat si anume, ca Domnul Isus in noaptea in care a fost vandut, a luat o paine. Si, dupa ce a multumit lui Dumnezeu, a frant-o si a zis: „Luati, mancati; acesta este trupul Meu care se frange pentru voi; sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea.” Tot astfel, dupa Cina, a luat paharul si a zis: “Acest pahar este legamantul cel nou in sangele Meu; sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea, ori de cate ori veti bea din el.
Pentru ca, ori de cate ori mancati din painea aceasta si beti din paharul acesta, vestiti moartea Domnului, pana va veni El. De aceea, oricine mananca painea aceasta sau bea paharul Domnului in chip nevrednic, va fi vinovat de trupul si sangele Domnului. Fiecare sa se cerceteze, dar, pe sine insusi, si asa sa manance din painea aceasta si sa bea din paharul acesta. Caci cine mananca si bea isi mananca si bea osanda lui insusi, daca nu deosebeste trupul Domnului.Din pricina aceasta sunt intre voi multi neputinciosi si bolnavi, si nu putini dorm.
Prezenta noastra la masa Domnul este de-o vitala importanta pentru noi si chiar daca ne place sa intram in amanuntele si in adancimile acestui act, as dori, sa stam putin la suprafata si din cand in cand sa ne aducem aminte de lucurile simple dar esentiale care trebuie sa le cunoastem cu privire la Cina Domnului.
Pentru ca asa suntem noi oamenii. Lucrurile simple le trecem foarte usor cu vederea. Stim lucrurile adanci, lucrurile mari dar de multe ori, ABC-ul incepem sa il uitam. Incepem sa il neglijam. Sunt aspecte elementare ale vietii de credinta pe care de multe ori le neglijam. Si la fel, atunci cand stam la masa Domnului, El nu neaparat vrea sa aiba dea face cu o suma de oameni extrem de educati in ale Scripturilor, extrem de adanci in cunoasterea lor, cat vrea foarte mult sa aiba dea face cu niste oameni constienti de ceea ce fac, constienti de lucrarea care se aduce la indeplinire.
Cina Domnului este un act al inchinarii noastre. Cina Domnului face parte din inchinarea noastra. Biserica primara serba Cina Domnului la intalnirile lor de inchinare, la intalnirile lor de adunare. Este un act al inchinarii noastre, reprezentand o partasie, o legatura si vom vedea mai tarziu lucrul acesta in amanunt.
La 1 Corinteni capitolul 10 , Cuvantul Domnului ne spune: „Paharul binecuvantat pe care il binecuvantam, nu este el impartasirea cu sangele Lui Hristos? Painea pe care o frangem nu este ea impartasirea cu trupul Lui Hristos?” Este un act al inchinarii noastre denumit de Sfintele Scripturi si Frangerea Painii. In Fapte capitolul 2, versetul 42 in elementele esentiale ale inchinarii apostolice este mentionata Frangerea Painii pentru actul acesta este un act extrem de semnificativ.
Noi o numim Cina Domnului sau Cina cea de taina pentru ca ea a fost instituita cu ocazia sarbatoririi Pastelor la cina, seara. Actul acesta al impartasirii al Cinei Domnului este un act simplu, dar in acelasi timp simbolic si semnificativ, are o semnificatie. Fiecare lucru pe care noi il sarbatorim si felul cum noi il sarbatorim are o semnificatie. Painea nedospita, fara un aluat care reprezinta faptele fariseilor. Si care este franta, reprezentand frangerea trupului Domnului Isus Hristos pe cruce pentru noi. Rodul vitei care simbolizeaza sangele Domnului Isus Hristos care s-a varsat pentru a spala pacatele noastre, ca pret de rascumparare pentru noi.
Apoi acest act al Cinei Domnului este un act important fara de care nu avem viata. Daca nu te impartasesti cu Trupul Domnului si cu Sangele Domnului tu esti mort spiritual. Esti mort. Esti mort. Nu ai viata spirituala in tine, ai mare grija, nu lasa sa treaca ziua de impartasanie fara ca sa te impartasesti. Trebuie sa doresti lucrul acesta. Domnului Isus Hristos spunea: „Am dorit mult sa mananc Pastele acesta cu voi!” Trebuie sa existe o dorinta arzatoare in tine sa stai la masa cu Domnul.
– sfarsitul primei parti a acestui mesaj. Continuarea in partea a 2-a –